موسسه تدریس خصوصی کلبه ی آموزش

تنها درس خواندن کافی نیست ، موفقیت نیاز به برنامه آموزشی دارد.

موسسه تدریس خصوصی کلبه ی آموزش

تنها درس خواندن کافی نیست ، موفقیت نیاز به برنامه آموزشی دارد.

موسسه تدریس خصوصی کلبه آموزش با بیش از 12سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه و دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متدهای آموزشی آماده ارایه خدمات به شما دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد.

نویسندگان

دلیل افت ریاضیات کشور از زبان استاد ریاضی

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۴ ق.ظ

یک استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که سیاست‌های وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها موجب پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری بیش از توان دانشگاه و افت شدید کیفیت به‌ویژه در رشته‌های نظری و ریاضیات شده است، گفت: کشور ایران در سنت و تاریخ بنیان‌گذار ریاضی بوده، باید کیفیت را ارتقا دهیم

یک استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که سیاست‌های وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها موجب پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری بیش از توان دانشگاه و افت شدید کیفیت به‌ویژه در رشته‌های نظری و ریاضیات شده است، گفت: کشور ایران در سنت و تاریخ بنیان‌گذار ریاضی بوده، باید کیفیت را ارتقا دهیم و کاری کنیم که این بنیان‌گذاری نمایان شود.

پروفسور محمدعلی شهنی کرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص اهمیت علم ریاضیات و علت نامگذاری یک روز برای این علم با اشاره به این‌که در زمان ریگان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا تعدادی از ریاضیدانان با اعضای کنگره آمریکا تماس‌هایی برقرار کردند تا کنگره را نسبت به اهمیت علم ریاضی آگاه کنند، اظهار کرد: در غرب و آمریکا برای مردم مهم بود مالیاتی که پرداخت می‌کنند عاقبت صرف چه حوزه‌ها و بخش‌هایی می‌شود و چرا دولت در رشته‌های نظری هزینه می‌کند؛ نیاز بود که یک آگاهی عمومی به مردم داده شود.

وی افزود: دولت آمریکا به همراه چند تن از ریاضیدانان هر ساله هفته‌ای را در برنامه‌های رسانه‌ها و …. به ریاضی اختصاص می‌دهد و بدین ترتیب روز، دهه و هفته ریاضیات در کشورهای مختلف شکل گرفت؛ در کشور ما نیز در دهه‌ی ریاضیات اغلب دانشگاه‌ها و مدارس از سخنرانان سرشناس دعوت می‌کنند و در خانه‌های ریاضی نیز جشن گرفته می‌شود.

این استاد دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که لزومی ندارد همه‌ی افراد ریاضی کار کنند، گفت: با این وجود راه‌هایی وجود دارد که بتوان همگان را از اهمیت این علم آگاه کرد؛ هدف از نامگذاری یک روز به عنوان ریاضیات نیز این است که یک آگاهی عمومی در این خصوص برای آحاد جامعه ایجاد شود.

شهنی کرم‌زاده تصریح کرد: در گذشته در کشور ما، ریاضیات مدرسه‌ای، بدون اغراق از بسیاری از کشورهای غربی (نه شرقی) جلوتر بود اما در سال‌های اخیر ضعیف شده و انگیزه‌ها بسیار پایین آمده است؛ این در حالی است که زمانی جوانان برجسته اغلب تمایل داشتند رشته درسی خود را کنار گذاشته و معلم ریاضی شوند. این ضعف تأثیر بسیاری بر علاقه دانش‌آموزان و سطح کیفی مدارس گذاشته است.

وی ادامه داد: این امر در دانشگاه نیز صدق می‌کند؛ زمانی برنامه‌های آموزشی بسیار قوی بودند به‌طوری‌که اتفاق خوبی که پس از انقلاب در کشور رخ داد ایجاد دوره‌های دکتری و توسعه تحقیقات بود اما این امر سبب شد کیفیت فراموش شود و دانشگاه‌ها بیشتر به دنبال کمیت دانشجویان باشند‌ چرا‌که اساتید توانایی تعلیم‌وتربیت این حجم دانشجو را نداشتند و از این لحاظ از بسیاری کشور‌ها عقب هستیم.

این چهره ماندگار ریاضی کشور با بیان این‌که این مسأله برای تمام دروس به‌ویژه رشته‌های نظری و ریاضیات صدق می‌کند، گفت: متاسفانه ضوابطی که در وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تعریف شده است، دانشگاه را مجبور به پذیرش تعداد زیاد دانشجو می‌کند که شدیداً به کیفیت صدمه می‌زند. وزارت‌خانه باید در این ضوابط تجدید‌نظر کند. اگر به دانشگاه‌های پیشرفته دنیا نگاهی بیندازیم، اعضای هیأت‌علمی گروه ریاضی بسیار بیشتر از ۱۰۰ نفر هستند درحالی‌که در ایران خیال می‌کنند وجود فقط ۳۰ عضو هیأت‌علمی در گروه ریاضی کافی است.

شهنی کرم‌زاده عنوان کرد: همچنین تحقیقات و فعالیت‌های دکتری باید توسط علاقه‌مندان و افراد دارای صلاحیت انجام شود چرا‌که تحقیق و کار کیفی را نمی‌توان مطابق بخشنامه و مقررات انجام داد‌ بلکه باید علاقه و انگیزه داشت و این انگیزه نیز به هیچ وجه نباید انگیزه مادی باشد، به عبارت دیگر پذیرش دانشجوی زیاد و ایجاد انگیزه مادی توسط بخشنامه‌ها سبب افت کیفیت شده است.

این استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: کشور ایران در سنت و تاریخ بنیان‌گذار ریاضی بوده، باید کیفیت را ارتقا دهیم و کاری کنیم که این بنیان‌گذاری نمایان شود.

  • مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی